facebook twitter youtube googleplus
on/off

ΚαστανιώτισσαΑξιοθέατα: Διαδρομή Καστανιώτισσα – Σημία (Τελέθριο)

Διαδρομή Καστανιώτισσα – Σημία (Τελέθριο)

Προφήτης Ηλίας

Το όρος Τελέθριο που ορθώνεται πίσω από την πόλη της Αιδηψού προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για αποδράσεις, έχει ύψος 970 μέτρα και πολλές διαδρομές μέσα από αγροτικούς δρόμους, μονοπάτια βοσκότοπων και φυσικά περάσματα.
Από την Καστανιώτισσα στο τέλος του κεντρικού δρόμου (υψόμετρο 310μέτρων) ξεκινάει η διάσχιση του πανέμορφου Τελέθριου. Στο τέλος του κεντρικού δρόμου προχωρούμε αριστερά 100μέτρα και ακολουθούμε τον χωματόδρομο που συναντούμε δεξιά (υπάρχει παλιό μονοπάτι που έχει καταστραφεί από τον χωματόδρομο). Ακολουθώντας τον χωματόδρομο με και κατεύθυνση ΒΔ και Δ για 2χιλιόμετρα συναντούμε το εκκλησάκι της Παναγιάς (υψόμετρο 532μέτρων). Μετά το εκκλησάκι σε 1χιλιόμετρο στρίβουμε δεξιά (υψόμετρο 635μέτρων), προσέχοντας τα σήματα, γιατί υπάρχουν πολλές διασταυρώσεις. Μετά 500μέτρα (υψόμετρο 705μέτρων) συναντούμε διασταύρωση τριών δρόμων. Ο αριστερός κατηφορικός δρόμος πηγαίνει στους Γαλατσάδες, δεξιά οδηγεί σε 1 χιλιόμετρο στο υδραγωγείο των Γαλατσάδων. Εμείς προχωρούμε ευθεία ανηφορικά ακολουθώντας τα κίτρινα σημάδια.Συνεχίζοντας την πορεία ευθεία, μετά 600μέτρα φθάνουμε στη θέση Φυλάκιο (υψόμετρο 740μέτρων), όπου ακολουθούμε τον αριστερό χωματόδρομο. Βαδίζοντας για 700μέτρα φτάνουμε σε διάσελο (θέση Γουρνά Λιθάρια, υψόμετρο 760μέτρων) και συνεχίζουμε ευθεία σε όμορφο τοπίο.

Στη συνέχεια συναντούμε άλλες δύο διασταυρώσεις στα 400μ (υψ. 765μ) και σε 1,1 χιλιόμετρα (υψόμετρο 845μέτρα). Προχωρούμε ευθεία με κατεύθυνση ΝΑ. Σε 1,9χλμ από την τελευταία διασταύρωση φθάνουμε στην κορυφή του Τελέθριου (υψόμετρο 970μέτρα), όπου υπάρχει το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Από εδώ αγναντεύουμε σ’ όλη τη Βόρεια Εύβοια και τον Παγασητικό. Η απόσταση μας από το σημείο εκκίνησης είναι 8,2χιλιόμετρα. Συνεχίζοντας ΝΑ και ακολουθώντας το χωματόδρομο μετά 6,5χιλιόμετρα ή 1,5 ώρα, μέσα από το δάσος του Τελέθριου φτάνουμε στα Σήνια (υψόμετρο 440μέτρα), όπου και τελειώνει η πορεία. Η διαδρομή προσφέρεται και για ποδήλατο βουνού.